Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Mikro
Kraków, Lea 5
Repertuar dla kina Mikro jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Eksploracja twórczości Anselma Kiefera, malarza i rzeźbiarza, który poprzez swoją sztukę konfrontował niemieckie społeczeństwo z dziedzictwem III Rzeszy.
Kobieciarz i naciągaczka uczą się człowieczeństwa, kiedy są zmuszeni współpracować, aby ruszyć w pogoń za swoimi robotami-sobowtórami, które zakochały się i uciekły.
Edward odnajduje w Portugalii swoją biologiczną rodzinę. Jednak ich wspólna przeszłość kryje mroczny sekret, który na zawsze zmieni jego rozumienie własnej tożsamości i pochodzenia.
Pandemia i związany z nią lockdown solidnie dały się we znaki Lisie i Clemensowi, głównym bohaterom komedii "Kolacja pożegnalna". Para zdecydowana jest zacząć nowy rozdział w swoim życiu, a pomóc ma w tym przeprowadzka z sennego Hanoweru do tętniącego życiem Berlina. Lisa jest ambitną lekarką, przed którą poważna zawodowa szansa, Clemens z kolei próbuje swoich sił jako piosenkarz i tekściarz. Oboje liczą, że wyjazd do niemieckiej stolicy okaże się przełomowy na każdej płaszczyźnie ich życia. Zanim jednak do tego dojdzie, para postanawia zorganizować pożegnalną kolację w swoim niemal pustym już mieszkaniu. Kiedy kolejni przyjaciele odwołują w ostatniej chwili wizytę, a w ich miejsce na imprezę trafiają nieproszeni goście, sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli.
Komendant obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau Rudolf Höss i jego żona Hedwiga próbują ułożyć sobie rodzinne życie w domu z ogrodem, który znajduje się tuż obok obozu.
PIES zamieszkujący Nowy Jork ma dość samotności i ulega słodkiej obietnicy telewizyjnej reklamy. Niebawem jego życie nabiera barw dzięki dziecięcej ciekawości przyjaciela - ROBOTA.
Oto postać niczym z filmów Pasoliniego czy Felliniego. Chłopak ma na imię Ciretta i żyje na ulicach starego Neapolu, głównie z kradzieży i prostytucji. Jest też ulicznym śpiewakiem, sowizdrzałem oraz gorliwym wyznawcą lokalnego kultu maryjnego. Podążając za bohaterem poznajemy barwną społeczność, która resztkami sił broni się przed turystyfikacją, gentryfikacją i covidem. W towarzystwie "bożego prostaczka" odwiedzamy miejsca, gdzie plebejska religijność miesza się z pogodą ducha i międzyludzką solidarnością. Czy pozwolą one przetrwać w obliczu napierających zewsząd zmian?
Dokument opowiada historię dwóch przyjaciółek ukazując ich doświadczenia związane z dojrzewaniem, pierwszą miłością oraz szkolnymi zasadami i ograniczeniami.
Tytuł filmu to numer, jakim oznaczono zaginionego w akcji armeńskiego żołnierza walczącego z Azerami o Górski Karabach w 2020 roku. Podczas gdy rodzina próbuje odnaleźć ciało studenta, jego siostra za pomocą smartfona rejestruje proces poszukiwań i emocje, jakie im towarzyszą. Czy badania DNA potwierdzą, że znalezione kości to szczątki Soghomona? Poprzez wystudiowane kadry mamy wgląd w sytuację wyjątkowo intymną, kiedy filmowanie staje się zarazem głębokim współodczuwaniem. Przed nami kameralny, kręcony intuicyjnie eksperyment, którego kulminacja nikogo nie pozostawi obojętnym.
"Moje libido zabije mnie pewnego dnia" - mówił Jürgen Baldiga, młody fotografik, poeta i aktywista. W Berlinie Zachodnim lat 80. był współtwórcą i kronikarzem tamtejszej subkultury LGBT+. Z pozostawionych przez niego bogatych archiwaliów, w tym również dzienników, powstała rozedrgana opowieść o nim samym i o środowisku żyjącym w cieniu epidemii AIDS. Bezkompromisowe, prowokacyjnie "brudne" fotografie Baldigi dokumentowały klimat swego czasu, w którym hedonizm był również rozpaczliwą reakcją na wszechobecny strach i moralne napiętnowanie.
Po tragicznej śmierci matki na polsko-białoruskiej granicy 16-letnia Kurdyjka Runa musi szybko dorosnąć i zająć się czwórką swoich młodszych braci oraz pogrążonym w depresji, bezradnym ojcem. Podczas pobytu w obozie dla uchodźców rodzina zmaga się z traumą, niepewną przyszłością i groźbą deportacji. Ucieczką Runy od codziennych problemów jest szkicownik, który wypełniają kolejne niepokojące obrazy. Film jest częściowo animowaną opowieścią o przedwczesnym dorastaniu w cieniu globalnego kryzysu uchodźczego.
Trudno uwierzyć w amerykański sen z perspektywy miasteczka w Appalachach. To region wyeksploatowany i zapomniany, dotknięty bezrobociem, zanieczyszczeniem środowiska i przede wszystkim kryzysem opioidowym. Autorzy dokumentu towarzyszyli przez lata wielopokoleniowej rodzinie. Bez taryfy ulgowej, a zarazem wnikliwie i z empatią pokazali sytuację najmłodszej generacji, już na starcie obciążonej traumami, biedą i wszechobecnością uzależniających substancji. Ale jest wśród nich rezolutny Curtis, dorastający na naszych oczach, gotów wyrwać się z zaklętego kręgu, który pochłania jego najbliższych.
O czym mówią rosyjscy żołnierze, kiedy dzwonią z frontu do swoich domów? Rozmowy telefoniczne, jakie ukraińskie służby specjalne nagrywały w pierwszym półroczu wojny, przedstawiają zupełnie inny obraz niż tworzony przez kremlowską propagandę. Podsłuchane wypowiedzi zostają w filmie zderzone z zapisem tego, co pozostawili za sobą barbarzyńscy najeźdźcy. Efektem jest nie tylko podwójne świadectwo zniszczeń, szabru i zbrodni wojennych. To także trzymająca w napięciu opowieść o prawdziwych emocjach, nastrojach i chwilach zwątpienia, które czasem towarzyszą agresorom czy ich rodzinom. W zestawieniu z postapokaliptycznymi widokami tworzą porażające studium zniewolenia i konformizmu.
Ruhollah Zam, opozycyjny dziennikarz z Teheranu, nosi imię wodza rewolucji islamskiej i jest synem wysoko postawionego duchownego. Zaangażowany w protesty z lat 2017 - 2018 i represjonowany przez władze, był zmuszony wyjechać z żoną i dziećmi do Francji, lecz nawet tu, mimo zapewnionej mu ochrony, musi żyć w konspiracji. Reżyserka towarzyszy mu podczas zdalnej pracy i w codziennym strachu. Kręcony na gorąco film wypełnia jeszcze większa groza, gdy okazuje się, że międzynarodowa sieć aktywistów jest infiltrowana przez irański reżym i trudno zaufać nawet bliskim współpracownikom.